Diabetes mellitus

Příčinou cukrovky je nedostatek hormonu slinivky břišní – inzulínu (diabetes I. typu), nebo jeho nízká účinnost (diabetes II. typu). Cukrovka I. typu se projeví většinou v dětství, cukrovka II. typu naopak v dospělosti a ve velké míře k jejímu rozvoji přispívá:

  • dlouhodobý nedostatek pohybu
  • nesprávný jídelníček (obsahující nadbytek nasycených tuků a jednoduchých cukrů)
  • obezita

Mezi hlavní příznaky patří: zvýšená hladina cukru v krvi, zvýšené močení, zvýšený pocit žízně, suchost v ústech a únava (rozvoj onemocnění je postupný a pacienti často neví, že trpí cukrovkou). Velice zákeřné jsou komplikace cukrovky – postihují oči, ledviny, nervový systém a drobné cévy (především na dolních končetinách), kde může dojít až k odumírání tkání a následné amputaci. Při nedodržení všech pravidel komplikace cukrovky velmi snižují kvalitu života.

Vhodný jídelníček

  • Jíst pravidelně malé dávky a nepřejídat se.
  • Zařadit komplexní (celozrnné) sacharidy: celozrnné obiloviny, ovesné vločky, pšeničné klíčky, rýži natural, jáhly, pohanku, quinou, kuskus, celozrnnou špaldovou mouku, luštěniny, zeleninu.
  • Libové maso a nízkotučné výrobky: libové hovězí maso, tofu, nízkotučně sýry a tvarohy do 30% tuku v sušině, kysané mléčné výrobky – kefír, jogurt (do cca 3% tuku), rybí maso a mořské plody
  • Prospěšné tuky – rybí tuk (mořské ryby 2× týdně), kvalitní rostlinné oleje lisovaná za studena (panenské) – olivový, řepkový, lněný; semínka a ořechy různých druhů.
  • Dostatečné množství vlákniny (snižuje glykemický index potravin a nenutí tělo používat inzulin) – zelenina, v menší míře ovoce, luštěniny a celozrnné výrobky, knäckebrotty.
  • Zdroje chromu: brokolice, ořechy, ústřice, obiloviny, rebarbora, droždí.
  • Pitný režim podle váhy – cca 2,5 – 3 litry tekutin denně.

Co zcela vyloučit

  • Jednoduché cukry: cukr (bílý i třtinový), med, sušené ovoce i ostatní sladidla.
  • Slazené nápoje, limonády a ovocné džusy.
  • Potraviny s vysokým glykemickým indexem: zejména sladkosti a bílé pečivo.
  • Potraviny s velkým procentem živočišného tuku: máslo, slanina, sádlo, skryté tuky: v tučném mase, uzeninách, tučných sýrech a smažených výrobcích.
  • Alkohol
  • Větší množství soli.

Které doplňky pomohou

  • FamilyIn – dodá do organismu denní dávky vitamínů a minerálních látek. Přitom je nízkokalorický a dobře poslouží jako náhrada jídla. Obsahuje navíc látku PinnoThin, která omezuje vznik chutí na sladké a pomáhá tak zvládnout správný jídelníček.
  • InThermo – svým účinkem pomáhá nastartovat spalování a urychluje redukci váhy. Snížení obezity má pozitivní vliv na zvládnutí onemocnění.

Zdravé hubnutí je nejlepší cesta ke štíhlé postavě! Rady, návody, tipy a postupy jak zhubnout. Krabičková dieta připravená na míru nutriční terapeutkou nabízí zdravý systém stravování a pohodlného hubnutí i pro velmi náročné. Mléčná dieta je hodná, pokud máte rádi mléko a mléčné výrobky. Osmihodinová dieta je založena na tom, že jídlo konzumujete pouze 8 hodin a zbytek dne držíte půst. Pro doplňování tekutin se vžil pojem pitný režim.


79 492 kg zhubnuto!
A co vy?

Jedině Svět zdraví Vám nabídne unikátní metodu Komplexní nutriční typologie. Objednejte se u nás.

 

My víme, jak trvale zhubnout.

Objednejte se do Světa zdraví a vyzkoušejte unikátní metodu Komplexní nutriční typologie
RNDr. P. Fořta.